회사 내 다른 직원의 출장을 대리 예약하는 방법
Once your company has joined Airbnb for Work, you can designate yourself as a business traveler, and you can request reservations for your colleagues. We’ll send them an email inviting them to accept the booking.
Travel managers or trip planners in your company can accept bookings for other employees.
Adding a trip planner
As a travel admin, you can add a trip planner from the People tab on your company’s Airbnb for Work dashboard. First, invite them to join your employer’s Airbnb for Work program. Once they’ve joined, you can change their role from a traveler to a trip planner from the dashboard.
Now they can make reservation requests and confirm trips for colleagues. When you request a reservation for a colleague, we'll send them an email inviting them to accept the booking.
Learn more about managing company travel.
관련 도움말
- 출장 관리자
출장 예약 담당자만 자신이 담당한 예약을 변경할 수 있나요?
예, 출장 예약 담당자만 자신이 담당한 예약을 변경하거나 취소할 수 있습니다. - 출장 관리자
다른 사람을 대신해 예약하기
에어비앤비 비즈니스 프로그램에 등록된 사람은 다른 임직원을 대신해 출장을 예약할 수 있으며, 이런 권한이 있는 사람을 '출장 예약 담당자'라고 부릅니다. - 게스트
다른 게스트와 여행 정보 공유하기
동반 일행으로 초대된 게스트는 본인의 에어비앤비 계정에서 여행 일정표를 볼 수 있습니다. 아니면, 여행 일정표를 이메일로 전달하세요.