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게스트가 예약 변경 요청에 응답하지 않는 경우
게스트가 예약 변경 요청에 응답하지 않는 경우
An unresponsive guest can be a little nerve-racking, but try not to worry. If your guest doesn’t respond to your trip change request, the reservation details will remain as is.
When to send a message
Because your guest’s reservation was already confirmed, a trip change request may come as a surprise to them. To ensure they have time to consider your changes, there’s no time limit for their response.
That said, if your request is important or urgent, send a message reminding them to accept or decline it. You can also try canceling the request and sending a new one.
If you’ve tried messaging and still can’t get hold of your guest or reach an agreement, visit the Resolution Center or contact us.
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관련 도움말
- 호스트
예약한 게스트가 숙소에 도착하지 않은 경우
게스트가 예약을 취소하거나 숙소에 아예 오지 않는 경우에는 호스트의 환불 정책이 적용되며, 해당 정책에 따라 대금이 호스트에게 지급됩니다. - 게스트
예약 변경 요청 철회 방법
아직 승인되지 않은 예약 변경 요청은 철회할 수 있습니다. '여행' 페이지에서 변경 요청을 찾아 취소하세요. - 호스트
게스트가 불편하게 느껴지는 경우
게스트가 숙소 이용규칙을 준수하지 않거나 게스트로 인해 안전에 위협을 느꼈다면, 예약 요청을 거절하거나 예약을 취소할 수 있습니다.
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