이용 방법
•
출장 관리자
회사 임직원에게 에어비앤비 비즈니스 프로그램 알림판 이용 권한 부여하기
회사 임직원에게 에어비앤비 비즈니스 프로그램 알림판 이용 권한 부여하기
To grant your employees the right access to Airbnb for Work, you’ll first need to assign them one of these roles: Traveler, trip planner, or admin.
Roles
- Travelers: Employees who are travelers can’t access the Airbnb for Work dashboard, but can book business stays using their own payment method, or by charging directly to your company if you have central billing enabled. An employee can also make a reservation request on behalf of another traveler, which the traveler can either accept or deny.
- Trip planners: Employees who are trip planners have limited access to the dashboard and can only get details about the reservations they’ve booked. They can book stays on behalf of other employees who have authorized them to do so.
- Admins: Employees who are admins have the most access and can do the most from the dashboard. Admins can download spending reports, add payment methods, book and manage work trips for other employees, and more.
Designating roles
To update an employee’s role:
- Log in to your Airbnb account and go to your Airbnb for Work dashboard
- Select People in the navigation bar
- Enter an employee name in the search bar, or browse the employee list from the dashboard
- Click the name of the employee whose role you want to change
- From their profile details, click Change role
- Select the desired role, then click Update
Your employee’s role will be updated immediately, and they’ll get an email letting them know about the change.
If you’ve granted temporary booking access to travelers outside your company, learn how to edit their access.
Approving role changes
If an employee submits a request to change their role, you can approve or reject it from your dashboard.
- Log in to your Airbnb account and go to your Airbnb for Work dashboard
- Click the Notifications icon in the navigation bar
- Click the Role requests tab to review any pending requests
이 게시글이 도움이 되었나요?
관련 도움말
- 출장 관리자
임직원에게 에어비앤비 비즈니스 프로그램 가입 초대 보내기
회사 초대 페이지를 만들거나 임직원에게 가입 링크를 보낼 수 있습니다. - 출장 관리자
회사 내 팀별로 다른 결제 수단을 사용할 수 있도록 어떻게 설정하나요?
출장 관리자는 출장자 팀을 만들고, 에어비앤비 비즈니스 프로그램 알림판을 통해 각 팀의 이름을 정하고 결제 수단을 지정할 수 있습니다. - 출장 관리자
에어비앤비 비즈니스 프로그램 알림판 개요
에어비앤비 비즈니스 프로그램 알림판은 여행, 보고, 청구서, 직원의 총 4개 탭으로 구성되어 있습니다.
예약, 계정 등과 관련해 도움을 받으세요.
로그인 또는 회원 가입